San Francisco - 5 augustus

5 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag onze eerste hele dag in San Francisco. We moesten om 8.40 uur op pier 33 zijn voor ons bezoek aan Alcatraz.

Alles liep perfect op schema en om 9.10 vertrokken we en met 15 minuten waren we op Alcatraz.

Alcatraz ingang

Alcatraz

Gelijk doorgelopen naar het celblok. Je krijgt daar een audio tour in je eigen taal en je wordt zo door de celblokken geleid. Heel bijzonder om dit te ervaren.

Marc in celblok Alcatraz

El Alcatraz

Alcatraz penitentiary bord

Kantoor bewakers

Administratief gebouw

Na dik 2 uur te hebben rondgelopen zijn we met de boot teruggegaan naar het vaste land.

Wegvaren bij Alcatraz

Op naar Fishermans Wharf. Super toeristisch maar wel leuk om een keer te zien. Helaas lagen er niet zoveel zeeleeuwen op pier 39 zoals zo vaak op internet staat.

Fishermans Wharf

Vanuit Fishermans Wharf door naar Lombard Street, de bochtige kronkelweg in San Francisco die iedereen gereden moet hebben. Hij was echt gaaf maar zo steil! En je kijkt echt de diepte in.

Selfie bij Lombard Street

En het laatste van deze middag was een bezoek aan de 16th Avenue Tilled Steps. Dit was zo mooi gemaakt.

Mozaïek trap, mooi!

Het is nu bijna 18.00 uur en we gaan zo een hapje eten. Morgen gaan we met de hop on hop of bus alle toeristische attracties bekijken. Heb er zin in!