San Francisco - 6 augustus

6 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen een dagkaart gekocht voor de Big Bus om alle bezienswaardigheden van San Francisco te bekijken. Het hele Big Bus verhaal was slecht geregeld. Ze rijden maar van 9.00-17.00 uur maar we hebben bijna 45 minuten moeten wachten voor de bus ging rijden. Jammer want het is allemaal tijdverlies.

We zijn op het bovendek gaan zitten om van daaruit foto's te  maken en we hadden uitgezocht waar we wilden stoppen.

Onze eerste stop was Chinatown.

China Town San Francisco

Graffiti Chinatown 2

Graffiti Chinatown 3

Vanuit Chinatown opgestapt naar de volgende halte, de Poort van San Francisco waar ook de oude trams stonden.

Poort San Francisco

Selfie bij oude tram

Oude tram

En verder alle toeristische dingen bekeken.

Top Golden Gate Bridge in de mist

Golden gate bridge

Palace of fine arts

Palace of fine Arts bord

Palace of fine arts

Alamo Square, Painted Lady's

Alamo Square

Civic Center, City Hall (hier was de controle net zo streng als op het vliegveld). Heb een filmpje gepost bij mijn video’s want het was zo groot en zo overweldigend. Niet te geloven voor een gemeentehuis!

City Hall middag

Coit Tower

Coit Tower

Fishermans Wharf

Fishermans Wharf

Helaas hebben we geen tijd gehad om door Golden Gate park te struinen. Had zo graag het Chinese theehuis gezien en de waterval. Maar wil je alle bezienswaardigheden op je gemak bekijken moet je echt 2 dagen inplannen met de Big Bus.

Mijn eindconclusie van San Francisco is dubbel. Wij zaten in een hotel in de wijk Soma. Een slecht onderhouden (vieze) wijk met veel zwervers en vage types waar je s'avonds in het donker niet wilde komen. Maar van de andere kant had je ook supermooie wijken en bezienswaardigheden waar je echt heel blij van werd. De gemeente van San Francisco mag wel  iets meer investeren in de Soma wijk zodat dit voor de toeristen ook een fijne plaats gaat worden.

Qua temperatuur zaten we tussen de 21 en 23 graden wat heel aangenaam is voor San Francisco.

Morgenvroeg vertrekken we richting Cambria. We gaan dan over Higway 1 rijden (van San Francisco naar LA langs de kust).

1. Petra de Gier:
    7 augustus 2018
    Leuke foto’s, wel mooi om allemaal te zien! De temperatuur is waarschijnlijk ook eens een lekkere verademing, pfoe wat hebben jullie het al warm gehad zeg.
  2. Claudia:
    7 augustus 2018
    Wat is het toch leuk elke dag jullie verhalen te lezen en foto's te zien.
    Wel jammer voor jullie om in zo'n wijk het hotel te hebben. Idd kan de gemeente daar beter wat investeren.
    San fransisco is dus van het uiterste.