Van Las Vegas naar Death Valley

2 augustus 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

S'morgens lekker uitgeslapen en via de strip en het oude gedeelte Las Vegas verlaten.  Het was een ervaring om mee te maken maar zou niet zeggen laten we eens een week naar Las Vegas gaan. 2 dagen was voor ons meer dan genoeg.

Onderweg bij een supermarkt gestopt om wat broodjes te halen voor de lunch. Want iedere dag dik belegde Subwaybroodjes wordt je ook snel beu. Maar als je ziet wat daar op de broodafdeling voor gebak staat.......niet normaal!

Stoppen voor de lunch en dan zie je al dit lekkers

Maar we hebben het gewoon bij broodjes gehouden 😉.

Daarna door naar ons hotel in Death Valley. Maar wat een saaie weg erheen! Uiteindelijk komen we dan aan in Stovepipe Wells Village. Een hotel, een tankstation, een supermarkt, een Saloon en een restaurant. Heb een filmpje geplaatst in de map video's.

Stovepipe Wells Village

Stovepipe Wells general store

Stovepipe Wells terrein

Even ingecheckt en naar onze kamer met gelukkig een goede Airco. Hier een panoramafoto vanuit onze kamer.

Panorama vanuit onze hotelkamer

Daarna naar het visitors center gereden, de temperatuur was 124 fahrenheid (51,1 graden celcius).

Visitors Center Death Valley

Daarna, gezien de tijd, een aantal punten bekeken in de buurt. Eerst naar Dante's View. Het hoogste punt is1669 meter boven de zeespiegel en je kijkt uit op bathwater dat 85,5 meter onder de zeespiegel ligt. Helaas was het niet zo'n helder weer.

Dante’s View

Daarna een stop bij Zabriskie point. Hier ben ik alleen naar boven geklommen want Marc was klaar met de warmte 😁.

Zabriskie Point

Omdat het al bijna 18.00 uur was besloten we dar het Artists palette het laatste was wat we gingen bekijken.

Artists palette

Daarna terug naar ons hotel. Death Valley is droog en dor maar ze hebben prachtige wegen aangelegd.

Artists Pallets, Death Valley

Eenmaal terug in ons hotel gegeten en naar onze kamer gelopen wat een mooie lucht hadden we toen.

Sunset over Stovepipe Wells Village

Lekker op tijd gaan slapen. Rond 10.00 uur zijn we vertrokken en de wegen werden steeds gaver 😀.

Vertrekken uit Death Valley, een uitdaging

We zagen erg op tegen Death Valley maar we hadden het niet willen missen. Het heeft echt iets bijzonders. De reden dat ik deze blog nu pas schrijf is dat we daar geen wifi hadden. Ondertussen zijn we aangekomen in Fresno. Yosemite is tot en met 5 augustus gesloten dus deze moeten we helaas missen 😢. Morgen vertrekken we naar San Francisco.

Nu gaan we iets eten.......kijken of ze lekkere sushi hebben in Fresno 😋

1. Kim:
    8 augustus 2018
    Sjonge wat een temperaturen zeg. Dan viel het hier nog mee ☺️ Fijn dat Death Valley goed is bevallen 👍
  2. Sietske:
    8 augustus 2018
    Ingeborg, die taartjes zien er verrukkelijk uit!!!! Dat je die hebt kunnen laten liggen knap hoor!!!!