Route 66, dag 5 van St. Louis naar Springfield (MO)

13 augustus 2022 - Springfield, Missouri, Verenigde Staten

Wat hebben we vandaag een mooie route gereden van St. Louis naar Springfield (MO). Groen, heuvelachtig, mooie plaatsen en goede wegen. De route was 229 mijl lang, dat zijn zo’n 366 km. Met stops hebben we er zo’n 8 uur over gereden.
Vandaag hadden we een warme dag (32 graden) in vergelijking met gisteren (23 graden), Maar gelukkig heeft de auto een goede airconditioning.

Omdat we rijden op de Route 66 app staan alle POI aangegeven, alleen bizar om te zien hoeveel ervan vervallen zijn, jammer dat ze deze niet in een goede staat houden. Maar gelukkig is er nog zoveel moois te zien.

Om 17.30 zijn we gearriveerd bij ons hotel, het Doubletree by Hilton in Springfield. We hebben een prachtige kamer op de 8e verdieping met wederom een heerlijk bed.

Een grote verrassing vandaag was de Route 66 carshow in Springfield. Van allerlei soorten Musclecars, trucks, oldtimers en alles verder wat veel lawaai maakt was aanwezig en ze reden van parkeerterrein naar parkeerterrein en langs de weg zaten allemaal mensen in stoeltjes te kijken. We hebben al veel auto evenementen meegemaakt maar zoiets als dit nog nooit, het was geweldig!

Hier een kleine impressie van vandaag, deze foto’s zijn gemaakt met onze IPhone. De rest van de foto’s staan nog op onze spiegelreflexcamera.

Morgen staat de route van Springfield naar Oklahoma gepland, hopelijk is deze net zo mooi als die van vandaag!

Missouri bord bij Devil’s Elbow, Pulaski County, MissouriWaynseville, MissouriWaynesville, MissouriUranus, Pulaski County, MissouriUranus, Pulaski County, MissouriUranus, Pulaski County, MissouriOld US 66 Gasconade River Bridge, Richland MissouriBord aan de kant van de weg van Springfield naar OklahomaRoute 66 celebration in Springfield, MissouriRoute 66 celebration in Springfield, MissouriRoute 66 celebration in Springfield, MissouriRoute 66 celebration in Springfield, MissouriRoute 66 celebration in Springfield, MissouriRoute 66 celebration in Springfield, MissouriRoute 66 celebration in Springfield, MissouriDoubletree Hotel by Hilton, Springfield Missouri