Route 66, dag 6, van Springfield (MO) naar Oklahoma (OK)

14 augustus 2022 - Oklahoma City, Oklahoma, Verenigde Staten

Vandaag een lange rit gehad van 327 mijl, omgerekend zo’n 523 kilometer. Omdat je veel binnendoor rijdt, over soms erg slecht wegdek, ben je echt lang onderweg. We waren vanmorgen om 9.30 uur weggereden in Springfield en s’ avonds om 20.00 uur kwamen we pas aan in ons hotel in Oklahoma city.

En iets wat niet went in Amerika is het gebrek aan een gewone lunch, het is bijna allemaal fastfood eten wat je onderweg tegenkomt of een subway. Gelukkig hadden we vanmorgen wel ‘normaal’ ontbeten en tussen de middag een wrap gegeten waar je dan de helft van het vlees tussenuit haalt zodat je het ‘normaal’ kunt eten. Ook is hier free refill van drinken heel normaal, is je beker leeg dan vul je hem gewoon weer en neem je de volle beker mee. Vanmiddag bestelde we een kleine beker drinken bij de wrap, maar wat hier een kleine beker is is in Nederland een grote beker.

Wat wel snel went zijn de benzineprijzen hier, wij betaalde hier vandaag voor een gallon (3,8 liter) 3.339 dollar. Dat is 0,87 dollar de liter.

We hebben vandaag veel mooie stukken gezien, maar ook delen waar we vol verbazing waren dat daar nog mensen kunnen wonen. Ook hebben we op hele stukken zeer slecht wegdek gehad. Je merkt toch wel het verschil in bestedingspatroon per staat.

Vannacht slapen we in het Hampton Inn & Suites Oklahoma City. Een mooi hotel wat centraal ligt met een honkbalstadion in de achtertuin en diverse cafés in de omgeving. Maar het is hier nu 23.30 uur geweest (7 uur vroeger als in Nederland) en het is tijd om te gaan slapen want morgen hebben we weer een lange rit voor de boeg.

Benzine kost hier maar 3,39 de gallon (=3,8 liter)Route 66 sign op de weg in SpringfieldGary's Gay Parita, Ash Grove, MissouriGary's Gay Parita, Ash Grove, MissouriGary's Gay Parita, Ash Grove, MissouriRoute 66 overgang van Missouri naar KansasRoute 66 Kansas sign at Baxter SpringsROUTE 66 Oklahoma signGateway Miami, OklahomaHistorica Village, TulsaRed Fork Depot, Tulsa, OklahomaThe Blue Whale of Catoosa, OklahomaHampton Inn and Suites by Hilton, OklahomaChickasaw Bricktown Ballpark, Bricktown OklahomaChickasaw Bricktown Ballpark, Bricktown, Oklahoma

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade