Route 66, we zijn weer thuis

28 augustus 2022 - Chaam, Nederland

Wat was het fijn om nog even een paar dagen uit te rusten in Los Angeles voordat we terug zijn gevlogen naar huis.
We zaten in een hotel dichtbij LAX, dus met 5 minuten rijden konden we onze auto inleveren en werden we met een bus naar het vliegveld gebracht.

Met de Schiphol verhalen in ons achterhoofd waren we ook 3 uur van te voren op LAX, maar met 15 minuten waren we onze koffers kwijt en door de douane. En dan vraag je jezelf toch af waarom het in Amerika wel kan en het in Nederland steeds een puinhoop is.

We zijn om 12.00 uur Amerikaanse tijd,  eerst van Los Angeles naar San Francico gevlogen, een vlucht van 1,05 uur. Daarna hadden  we 1.15 uur om over te stappen naar onze vlucht naar Amsterdam. Maar helaas had deze vlucht 1.5 uur vertraging door een technisch mankement waardoor we op een nieuw vliegtuig moesten wachten. Uiteindelijk gingen we om 16.10 uur vliegen (1.10 uur NL tijd).

Eenmaal in het vliegtuig hebben we gelukkig wat kunnen doezelen en films kunnen kijken, want 10 uur is een lange zit. Maar wat waren we blij toen we weer landen op Schiphol. Maar wat een gedoe voordat we uit het vliegtuig waren.
We stonden ergens op een Polderbaan en hebben 30 minuten moeten wachten voordat er een bus was om ons op te halen. Eenmaal op Schiphol was het een chaos, een lange wachtrij om naar de douane te kunnen. Maar omdat er geen rij was gemaakt met linten voegden mensen langs alle kanten de rij in wat irritaties veroorzaakte bij mensen die keurig waren aangesloten. Ook werden er iedere keer zo’n 30 mensen doorgelaten richting de douane en werd de rest weer tegen gehouden.
Dus uiteindelijk werd de marechaussee erbij gehaald om de boel onder controle te houden. Eenmaal uit de hal waren we binnen 10 minuten door de douane heen.

Toen naar de bagagehal, maar helaas kwam onze vlucht niet op de borden en wisten we dus niet waar onze koffers waren. Bij navraag kregen we het juiste bandnummer en konden we onze koffers ophalen. Uiteindelijk heeft al het bovenstaande 2 uur in beslag genomen, want we waren om 11.00 uur geland en om 13.00 uur waren we buiten.

Daarna koffie en een broodje bij de Starbucks en richting de trein, helaas was er een staking bij de NS. Maar gelukkig reed er een Intercity Direct om 13.53 uur naar Breda waar we om 14.45 uur uitstapte en werden opgehaald door Margo.

Zaterdag hebben we ons Django opgehaald die in deze tijd had gelogeerd bij de fokker en wat had hij het goed naar zijn zin gehad met alle andere doggen en puppy’s.
Met als resultaat dat hij sinds gisteren aan het slapen is 😬.

En dan is de vakantie waar we zolang naar uit hebben gekeken voorbij. Maar wat hebben we een geweldige tijd gehad, in totaal hebben we 5577 kilometer afgelegd, welke Marc allemaal heeft gereden.
En wat hebben we veel mooie herinneringen samen gemaakt.
Nu alle mooie herinneringen die we met de spiegelreflexcamera en IPhone hebben vastgelegd sorteren en hier weer een mooi fotoboek van maken. Dat zal nog een hele klus worden want ik denk dat we wel 2000 foto’s hebben gemaakt.

En gelukkig hebben we beiden geen last van jetlag, waar ik in 2018 wel veel last van had.
Morgen begint Marc weer met werken en ik heb nog een paar dagen extra vrij en begin woensdag weer met werken.

En dan aftellen naar onze volgende vakantie, oud en nieuw doorbrengen in New York ✈️🇺🇸

1. Moniek:
    28 augustus 2022
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen! Bedankt voor het meegenieten! Op naar oud en nieuw!