Route 66, dag 14, Las Vegas (Nevada)

22 augustus 2022 - Clark County, Verenigde Staten

Wij zeggen vaak tegen elkaar dat wij niet meer uit kunnen slapen, maar vandaag is het tegendeel bewezen want want ik werd pas om 9.00 uur wakker en Marc pas om 10.30 uur. Dus de oplossing om uit te slapen zijn goede verduisterings gordijnen!

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar de Hooverdam, we hebben over de Dam gereden en een rondleiding gehad. Wat is deze Dam knap gemaakt zeg, je ziet een film, mag met een gids verschillende lagen bezoeken, krijgt uitleg en kan vragen stellen. Echt een aanrader als je in de buurt bent.

De volgende stop voor vandaag was oud Las Vegas, een overdekte promenade met allemaal casino’s, shopjes en eetgelegenheden. We zijn er even overheen gelopen maar voelde onszelf niet prettig daar. Een heftige wietlucht, veel zwervers en mensen die de weg kwijt waren. Dus we hebben wat foto’s gemaakt en zijn omgedraaid.

Ons avondeten vanavond was bij de Heart Attack Grill, wij hebben hier ooit een documentaire over gezien op TV over overgewicht in Amerika.
Dus toen we er langs kwamen moesten we het een keer uitproberen. Je wordt ontvangen door iemand verkleed als zuster, je krijgt een operatieschort aan en wordt naar je tafel gebracht. Als je niet op eet wat je besteld moet je naar het midden van de zaak en krijg je met een zweepje een pak slaag. Het was er druk en ik heb veel mensen voorover zien staan om billenkoek te krijgen.
Dus wij hebben er met onze bestelling wel rekening mee gehouden om niet te veel te bestellen. Maar ben je ooit in de buurt, deze hamburgers zou ik je niet aanbevelen!

Tijd om terug te gaan naar ons hotel, het was vandaag 102 Fahrenheit (42,2 graden) vandaag dus we hadden wel zin in een verfrissende duik in het zwembad. Het hotel heeft 7 zwembaden dus we konden kiezen. Het mooiste stuk was de Infinity pool, je keek daarmee uit over de Las Vegas Strip.

S’avonds nog een stukje over de strip gewandeld en naar bed. Morgen vertrekken we van Las Vegas naar Barstow (Californië) om Route 66 weer op te pakken.

Hoover DamHoover DamHoover DamHoover DamHoover DamHoover DamHoover DamHoover DamOud Las VegasSign oud Las VegasVegas VicOud Las Vegas PromonadeHeart Attack Grill, oud Las VegasHeart Attack GrillHeart Attack GrillHeart Attack Grill, oud Las VegasZwembad Hilton resorts World Las VegasZwembad Hilton resorts World Las VegasZwembad Hilton resorts World Las VegasInfinity pool Hilton resorts World Las VegasZwembad Hilton resorts World Las Vegas