Route 66, dag 4, van Chicago naar St. Louis

12 augustus 2022 - St. Louis, Missouri, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd vertrokken omdat we een rit van 490 km voor de boeg hadden. Eerst op zoek naar het startpunt in Chicago. We hebben de Route 66 app gedownload, dit werkt erg handig want hij houdt je op de ‘oude’ route en geeft de bezienswaardigheden aan zodat je niets mist.

Het eerste stuk was heel oud en vervallen, verdrietig om te zien dat er in een land als Amerika zoveel armoede is. Andere stukken waren weer mooi en groen en leuke dorpskernen met specifieke route 66 kenmerken.

Vooraf hadden we gehoord dat de ‘oude’ route niet meer aangegeven stond maar het viel ons op hoeveel borden er nog langs de weg staan.

Uiteindelijk zijn we met stops bijna 11 uur onderweg geweest, een lange rit voor een eerste dag. Eenmaal aangekomen in St. Louis ingecheckt in het Homewood Suites by Hilton St. Louis waar we een balzaal van een kamer hebben met keuken, een grote badkamer en een heel fijn bed 😴

Daarna lekker Italiaans gegeten bij Maggiono’s Little Italy en terug naar het hotel.

Morgen rijden we van St. Louis naar Springfield (MO), dat gaat met alle bezienswaardigheden weer een lange dag worden. Hier nog wat foto’s van vandaag.

Start Route 66Start Route 66Start Route 66Start Route 66Two cell jail Gardner IllinoisTwo cell jail Gardner IllinoisPontiacPontiacEagle at Xenia Park Atlanta IllinoisPontiacPontiac

Route 66 bord IllinoisPontiac IllinoisPontiac IllinoisPolk-A-Dot Drive In Braidwood IllinoisGemini Giant Wilmington Illinois

Old Chain of rocks bridge, Madison, Illinois to St. Louis, MissouriOld Chain of rocks bridge, Madison, Illinois to St. Louis, MissouriHomewood Suites by Hilton St. Louis, Missouri

1. Moniek:
    13 augustus 2022