Van de Grand Canyon naar Page

29 juli 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Pfff, vanmorgen al om 5 uur uit bed om naar de zonsopgang op de grand Canyon te kijken. Was mooi om te zien maar niet zo spectaculair als ik had verwacht. Maar we hebben mooie foto's gemaakt (helaas niet met mijn Iphone dus ik kan ze hier niet laten zien). Daarna uitgecheckt en vertrokken naar Page.

We reden via het desert trail het park uit. Dit was een fijne verrassing met prachtige uitzichtpunten en een mooie weg

Desert view

Desert view

Desert view, Navajo Point

De rit naar Page duurt 2,5 uur dus we zijn gelijk doorgereden naar Ken's tours voor de rondleiding in Lower Antelope Canyon. Mensen dit mag je niet missen als je in de omgeving van Page bent. Dit is in een woord GEWELDIG!

We hadden een geweldige gids, Cameron, hij vertelde veel over de Canyon en stelde ons fototoestel en Iphone in en gaf tips waar je de mooiste foto's kon maken. Zal er 3 posten maar heb er wel 50 gemaakt ☺️.

Lower Antelope Canyon 1

Lower Antelope Canyon 2

Lower Antelope Canyon 3

Vanuit Antelope Canyon zijn we naar Horseshoebend gegaan. Maar dat viel tegen, het was hartstikke warm en we moesten een heel stuk ploeteren door mul zand. En toen we aan de top waren moesten we weer een stuk naar beneden lopen. Ook begon het in de verte rommelen. Toch doorgelopen, een paar foto's gemaakt en toen begon het ineens te waaien en werden we gezandstraald. Ook begon het harder te rommelen en de lucht werd donker. toen zijn we snel terug naar de auto  gelopen. We zaten net en de eerste druppels begonnen te vallen.

Horseshoebend

Na al het lopen en zweten waren we el wel klaar mee dus op naar het hotel om in te checken en lekker te douchen. S'avonds nog wat foto's genomen van de Glen Canyon dam.

Glen Canyon dam

Uitzicht vanuit de Glen Canyon dam

Dus al met al hebben we een lange, mooie en intensieve dag gehad. Morgen vertrekken we naar Bryce Canyon. Wat ik heb gelezen is dat mensen dit nog mooier vinden dan de Grand Canyon dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.

1. Margo:
    30 juli 2018
    Wat een natuurschoon the Lower Antilope Cayon, prachtig. Met dank aan Cameron, foto’s lijken uit een boekje te komen 😍
  2. Claudia:
    30 juli 2018
    Ziet er heel mooi uit.. gaaf zeg..
  3. Simone:
    Wauw!!