Route 66, dag 12, Van Williams (Arizona) naar Las Vegas (Nevada)

20 augustus 2022 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag hebben we, op een paar plaatsjes na, Route 66 in Arizona afgerond.
We hebben Arizona als erg mooi en divers ervaren en gelukkig heeft het weer erg meegezeten, want na al die filmpjes over monsoons en floods was ik toch een beetje nerveus.

Vanmorgen zijn we uitgecheckt bij het Grand Canyon Railway Hotel, dit hotel is echt een aanrader met ruime schone kamers en maar 5 minuten lopen naar het centrum van Williams.
Bij vertrek in Williams was het met 70 graden Fahrenheit (21 graden) heerlijk!
Via Ash Forks kwamen we uit in Seligman. Een authentiek stadje dat Route 66 optimaal uitbuit, maar eenmaal aangekomen in Peach Springs was de temperatuur al opgelopen naar 82 Fahrenheit (27,7 graden).
Na nog wat kleine plaatsjes te hebben doorkruist kwamen we uit in Kingman, toen was de temperatuur inmiddels 102 Fahrenheit (38,8 graden).
Kingman is een mooi dorp met veel route 66 herkenningspunten. Maar een extra bonus was een treffen van oldtimers en muscle cars.

Vanuit Kingman zijn we afgedraaid richting Las Vegas waar we enkele dagen verblijven bij het Hilton Resorts World aan de strip. We hebben hier een ruime Kamer op de 38e verdieping en dit hotel heeft 1774 kamers.
Zodra je beneden de lift uitstapt ben je in een andere wereld, eetgelegenheden, bars, casino’s, lichtjes waar je maar kijkt en heel veel mensen. En zodra je buiten komt zie je dat overal om je heen. Het is een circus dat 24 uur per dag doorgaat.

Vanavond nog even de strip opgewandeld om een hapje te eten en wat rond te wandelen, ik kan er heel veel over schrijven maar dan zouden jullie het nog niet geloven.

Maar nu is het tijd om te gaan slapen, morgen staat een trip naar de Hooverdam gepland, een bezoek aan een automuseum en dan zullen we zien waar we nog tijd voor hebben.

Maar hier alvast nog wat foto’s van vandaag.

Arizona bord in Ash Fork80D35368-803B-40DD-B2CE-927A1A679708Kingman 20-08-202254F8F3F7-32C9-4316-BA56-678CD46B84A1Kingman ArizonaA0F57891-2048-4884-B9D1-E5E42638F51DOldtimer treffen Kingman 20-08-2022Oldtimer treffen Kingman 20-08-2022Kingman ArizonaKingman ArizonaHotelkamer Hilton Resorts World Las VegasGilley’s restaurant, strip Las VegasGilley’s restaurant, strip Las VegasCaesars Palace, Las VegasThe Venetian gondelsVenetian, Las VegasHilton Resorts World Las VegasI Love Sugar winkel in Las Vegas