Williamsburg - Greenpoint wandeling en Oudjaar in New York

31 december 2022 - New York City, Verenigde Staten

Deze ochtend werden we om 6.45 uur gewekt in het hotel door een alarm met even later een oproep dat er geen noodgeval was. Dus we waren lekker op tijd wakker 😬.
Na 2 dagen lekker zonnig weer was het vandaag bewolkt en was er regen voorspeld. Maar dat weerhield er ons niet van om voor de derde dag op rij een wandeling te maken, dit keer stond Williamsburg op de planning. Wederom met de metro naar ons beginput, maar toen we uitstapten leken we wel in een getto beland te zijn 🫣. Maar na een stukje gelopen te hebben verbeterde de omgeving gelukkig wel.
We hebben uiteindelijk een mooie wandeling gemaakt, maar de minst mooie tot nu toe. Ook zat het weer niet mee en dat is toch bepalend voor een dag. Gisteren zaten we nog op een terrasje in de zon. Maar nu zaten we binnen voor de lunch, wel een lekkere lunch bij Two Hands.

Na de wandeling terug naar ons hotel, even een rustmomentje, douchen en door naar het restaurant, Vinyl Steakhouse. We begonnen met een biertje (10 dollar) en een glas chardonnay (21 dollar). Daarna ons eten besteld, vooraf  een carpaccio, als hoofdgerecht had Marc een rib eye en ik een filet mignon met pepersaus en frietjes en later als toetje ik een cheescake en Marc Apple pie met ijs. We hebben heerlijk gegeten en de service was erg goed. Alleen kennen ze in Amerika niet het begrip lekker, gezellig een avondje tafelen. Na het bestellen volgen de gangen elkaar zo snel op zodat je met 1,5 uur klaar bent en dat is toch jammer. Na het eten op ons gemak terug gewandeld naar het hotel, andere schoenen aan en  op naar de metro richting Central Park voor het vuurwerk. In de metro erheen was het al erg druk, en ook in het park was het druk maar goed verdeeld. Echt op zijn Amerikaans het volkslied rond 23.55 uur en daarna aftellen en het vuurwerk, het was een bijzondere belevenis om zover van huis, 6 uur later het nieuwe jaar in te gaan.
Net voor het einde van het vuurwerk terug richting de metro gelopen om de ergste drukte daar voor te zijn. In heel de stad overal op straat drukte en feest.

Na een lange en vermoeiende dag gaat nu het licht uit, we hebben ervan genoten!

1. Moniek:
    1 januari 2023