Onze laatste dag in New York

3 januari 2023 - New York City, Verenigde Staten

We hebben er zo naar toe geleefd, onze vakantie naar New York. Maar het is voorbij gevlogen.
Vanmorgen eerst naar Madison Square Garden gewandeld,  de arena van de New York Knicks (basketbal) en de New York Rangers (ijshockey). Deze arena zit op 6 minuten lopen van ons hotel en we wilden daar graag een rondleiding doen. De gids vertelde vol enthousiasme en we mochten alle verdiepingen zien en zagen ook wat ijshockeyers trainen.

Daarna op naar de metro richting Times Square voor een lunch bij Galaghers, een Steakhouse waar ik veel positieve verhalen over had gelezen.
Maar ik was niet de enige die de positieve verhalen had gelezen, 13.00 uur en het restaurant zat vol. En geloof me, uit eten in New York is niet goedkoop + komt er nog standaard een fooi bij die begint bij 18% van het bedrag. Maar het eten was lekker, personeel erg correct en het was een sfeervol restaurant met de schoonste toiletten die ik ooit heb gezien. Het enige minpuntje was dat de tafels zo kort bij elkaar stonden.
Ik had ook graag een keertje willen eten bij Ellen’s Stardust Diner, maar hier kon je niet reserveren en er staan standaard lange rijen voor de deur en dan zijn ook de reviews van het eten niet goed. Maar de show en entertainment maken het daar blijkbaar af. Ik heb diverse filmpjes op Facebook gezien en jammer dat we dit niet in het echt mee konden maken.

Daarna nog een bezoekje gebracht aan de MLB Flagshipstore, een winkel van 2 verdiepingen waar ze de merchandise van 30 teams verkopen. Zo’n grote winkel en druk! En dan zeggen we vaak tegen elkaar, dit kan alleen in Amerika.
We kwamen ook nog langs de Lego winkel, een winkel van 2 verdiepingen waar enorme lego bouwwerken staan, echt super gaaf om te zien.

Daarna door naar Central Park om een elektrische step te huren en zo het park te verkennen. Helaas waren we er vrij laat dus hadden we maar een uurtje, dus op zoek naar Bethesda fountain, deze kende ik van Say Yves to the dress waar ze in een aflevering 100 bruidsparen daar lieten trouwen. Daarna door naar Bow Bridge, ook deze hebben we gevonden. Strawberry Fields, het John Lennon monument hadden we in 2020 al bezocht, dus deze hebben we nu overgeslagen. Uiteindelijk hebben we, gezien de tijd, alleen het onderste deel van het park doorkruist. Volgens mij was dit voor Marc het hoogtepunt van de week 😬
Jammer dat dit soort stepjes in Nederland verboden zijn, want hier wordt er veel gebruik van gemaakt.

na een lange dag terug naar het hotel, even rusten en s’avonds bij Barn Joo Nomad een Hwe bibimbap  gaan eten. Een soort poke schaal op zijn Koreaans. Echt super lekker.
daarna wilde Marc nog een portie Korean chicken wings hot & spicy, nou mensen die zijn echt hot en spicy 🥵.Bij mij breekt het zweet uit, neus slaat open en je lippen voelen alsof ze opgespoten zijn. Maar Marc vindt ze heerlijk en die peuzelt er zo een paar weg.

Nu zijn we in ons hotel, onze laatste nacht. het is echt een fijn hotel. Kleine maar compleet en praktisch ingerichte kamers. Een goede douche, een goed bed, dagelijkse schoonmaak en verversing van de handdoeken. Een klein keukenblok erin met een koelkast, dagelijks gratis ontbijt, niet super de luxe maar prima om je dag mee te beginnen. Ook vraagt dit hotel geen extra kosten (resortfee) wat andere hotels wel vragen, je betaald een borg van 20 dollar per nacht en dit wordt na je verblijf teruggestort op je Credit card. De wandeling naar de Empire State Building is ongeveer 10 minuten en naar Times Square 25 minuten. De Metro stopt ondergronds op de hoek van de straat. Het personeel ie erg vriendelijk en behulpzaam, het enige minpuntje zijn de liften, 4 liften voor 45 verdiepingen, op sommige dagen sta je 15 minuten te wachten. Maar naar beneden is de trap altijd een optie.

Ik ga nog wat foto’s toevoegen van vandaag en dan lekker slapen.
Morgenochtend  staat nog een bezoek aan de Empire State Building op de planning en dan worden we om 14 uur opgehaald door de taxi om naar JFK gebracht te worden.

1. Moniek:
    4 januari 2023
    Super leuk om jullie weer te volgen! Jammer dat jullie al bijna terug gaan... geniet nog van de laatste paar uurtjes en alvast een goede reis! Tot snel
  2. Sandy:
    4 januari 2023
    Veel plezier nog en voor strakjes een goede terugreis
  3. Peter:
    5 januari 2023
    Leuk om het zo te volgen, mooie dingen gezien, top!