New York met de Big Bus tour

2 januari 2023 - New York City, Verenigde Staten

Na 3 wandeldagen hadden we voor vandaag de Big Bus uptown en downtown tour op de planning staan. Even de voetjes een beetje rust gunnen. We vertrokken rond 9.30 uur in het hotel en zijn met de metro naar Times Square gegaan en kwamen uit de metro tegenover Madam Tussaud, omdat het hier vandaag niet druk was hebben we deze eerst bezocht.
Grappig om te zien dat wij veel poppen niet herkenden omdat zij in Nederland niet bekend zijn, dus lang leve de naambordjes!
Natuurlijk met diverse ‘beroemdheden’ op de foto gegaan 😬.

Daarna begonnen met de downtown bus tour waar we een groot deel al van gelopen hadden met de wandelroutes van Eric’s New York. Je komt langs verschillende mooie attracties en winkels en je kan uitstappen waar je wilt want ieder 15 minuten komt er weer een bus zodat je weer op kunt stappen. We zijn even uitgestapt bij Battery Park om iets te eten en daarna tot het einde van de tour blijven zitten.

Eenmaal terug op Times Square iets gaan eten en door naar de uptown tour, vanuit het bovenste gedeelte van de bus veel gezien en foto’s gemaakt.
Na de tour door naar Rockefeller Center voor een bezoek aan the Top of the Rock. Leuk om een keer gezien te hebben maar jammer dat er overal grote glazen ramen  staan.

En het hoogtepunt van de dag, lekker dineren bij Hama sushi, hier waren we drie jaar geleden ook al eens geweest . Heerlijke sushi, we hebben ervan genoten.

De dag hebben we afgesloten met een wandeling naar de metro door een prachtig Kerst versiert New York, echt genoten van dit sfeertje.

We hebben vandaag droog weer gehad, zo rond de  10 graden maar helaas bewolkt en helaas viel er op weg naar het hotel een drupje regen.

En zo kwamen we uiteindelijk rond 21.30 uur terug in ons hotel, lekker douchen, dit verhaaltje schrijven en dan gaat het licht uit.
Morgen is onze laatste volle dag in New York en er staat nog een bezoek aan Madison Square Garden op de planning en een bezoek aan Central Park en dan kijken we nog wel waar we tijd voor hebben.

De foto’s volgen nog maar ik kan mijn ogen niet meer open houden, dus welterusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade