Greenwich, SOHO, Little Italy en Chinatown wandeling

1 januari 2023 - New York City, Verenigde Staten

Jullie gaan het niet geloven, maar we zijn vandaag voor de derde dag op rij gaan wandelen. Vandaag stond Greenwich, SOHO, Little Italy en Chinatown op de planning.
Al deze wandelingen zijn te vinden in Eric’s New York app en zijn echt een aanrader omdat je zo langs de mooiste plekken komt in de stad. Na een rustig begin van de dag met de metro naar het beginpunt van de route gegaan. De metro is echt een onmisbaar onderdeel van de stad, het brengt je overal heen voor $2,75 per rit. Dus het is echt een aanrader om gelijk een metrocard aan te schaffen. Op ieder station staat een automaat waar je zo’n kaart kan halen en opwaarderen, en op ieder station zit ook wel personeel om je op weg te helpen.

En wat hadden we vandaag weer een prachtige zonnige dag met 14 graden 🌞. De route bracht ons langs Washington park, I’am Legend huis (film met Will Smith), het huis van Carry in Sex and the City, het Friends appartement. Maar ook langs veel oude straten, gebouwen met van die ijzeren trappen net zoals in de film en mooie muurschilderingen.
Ook kregen we in de wandeling de tip om pizza te eten bij John’s op Bleecker street, en daar hebben we geen spijt van gehad, wat was deze lekker!

Na een wandeling van dik 10 kilometer waren we blij om weer terug in ons hotel te zijn. S’avonds nog een hapje gegeten bij Skirts Steakhouse op een paar minuten lopen van  ons hotel.
We hebben afgesproken dat we morgen met de metro naar Times Square gaan en daar de Hop on Hop of bus pakken, op de bovenste verdieping gaan zitten en rondgereden te worden.

En als er ooit iemand klaagt over onze wegen en trottoirs dan moet je eens naar New York gaan, echt bizar hoe slecht dat hier is.
Ook bizar hoe alle mensen en bedrijven hun huisvuil op straat zetten en  s’avonds maken zwervers deze zakken open op zoek naar eten waardoor de helft van het vuil los op straat komt te liggen. Het is een bijzondere stad en echt de moeite waard om te bezoeken maar ik zou nooit van mijn leven hier kunnen en willen wonen.