Dumbo / Brooklyn bridge wandeling

30 december 2022 - Brooklyn Bridge, New York, Verenigde Staten

Vandaag stond de wandeling Dumbo / Brooklyn Bridge en een bezoek aan Dyker Heights Christmas Light tour op de planning.
Na de lange wandeling van gisteren hebben we toch maar een metro kaart aangeschaft zodat we met de metro naar het startpunt van de wandeling konden gaan.
Alleen zijn de metro stations complete doolhoven onder de grond, maar overal werden we super vriendelijk geholpen door mensen.
En volgens mijn IPhone hebben we vandaag 13,2 km gelopen, dus toch wat korter als gisteren, maar voor ons nog steeds veel!

Vanuit Penn station zijn we  met de Metro naar High street in Brooklyn gegaan, hier was de start van onze wandeling langs alle mooie bezienswaardigheden zoals Brooklyn Heights, Squibb Bridge Park, Brooklyn Bridge, Manhattan Bridge, Jane’s carousel, Time Out Market, Pebble Beach en als afsluiting een wandeling over de Brooklyn Bridge naar Manhattan.
We waren erg blij verrast over Brooklyn, het was schoon, mooi en niet zo hectisch als in Manhattan. En wat hadden we prachtig weer, lekker zonnig en 15 graden, genieten met een hoofdletter G.

Na een korte wandeling kwamen we uit bij Luke’s waar ze verkondigen dat ze de beste lobster rol verkochten, dus lekker met drinken en een lobster rol voor Marc op het terras in de zon gezeten onder de Brooklyn Bridge met uitzicht op de Manhattan Bridge. Daarna hebben we de wandeling doorlopen en onderweg veel foto’s gemaakt. De wandeling over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan was een uitdaging, het was op sommige stukken zo ontzettend druk en dat het niet leuk meer was. Maar toch ben ik blij dat we de wandeling hebben gemaakt.

Vanuit daar zijn we naar Chinatown gelopen om iets te eten, het was ondertussen al bijna 14.30 uur. Op goed geluk binnen gegaan bij Peking Duck House, dit zag er netjes en schoon uit (en dat is op veel plaatsen wel anders). Daar de chef”s specialiteiten menu genomen en alles was heerlijk.

Via Chinatown richting de metro gelopen om opnieuw naar Brooklyn te gaan, dit maal naar de Dyker Heights Christmas Light tour. Voor mensen die hier nog nooit van gehoord hebben, Google dit maar eens, je gelooft je ogen niet hoe mensen hier hun huis versieren. Ik heb nog nooit zoveel lichtjes, poppen, muziek en andere decoratie gezien. Dit moet je echt gezien hebben!

En toen was het weer genoeg geweest voor vandaag, terug naar de metro rchting ons hotel. Morgen is de laatste dag van 2022 en de enige dag waarop wat regen is voorspeld. Dus we weten nog niet goed wat we morgen precies gaan doen. Er staat nog genoeg op het to do lijstje dus we zien wel.

Marc is nog bezig met alle gemaakte foto’s dus deze volgen nog.

1. Claudia:
    31 december 2022
    Zo gaaf New York. Fa ook echt nog eens terug. En als ik dit allemaal zo lees. Met de feestdagen daar naar toe is geen straf.