Route 66, dag 10, van Albuquerque naar Holbrook

18 augustus 2022 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

De reis van Albuquerque naar Holbrook (18 augustus) komt een dag later. Want bij aankomst in het Hotel in Holbrook kregen we het bericht dat het internet niet werkte door de storm die ze eerder deze week hadden gehad,

Maar de reis was een relatief korte in vergelijking met sommige andere dagen, hij was maar 271,4 mijl (434 km). En in deze afstand schommelde de temperatuur tussen de 92 Fahrenheit en 62 Fahrenheit

Voordat we Albuquerque verlieten hebben we eerst het Unser Museum bezocht, dit is in Amerika een beroemde race familie die in diverse klasses veel races hebben gewonnen. Een heel mooi en klein museum waar er vriendelijke mensen werken met hart voor het museum en de historie van deze familie.

In het plaatsje Grants stond een Route 66 Neon Drive thru, deze moest natuurlijk op de foto en uiteindelijk verlieten we vanuit Galup de staat New Mexico en reden we de staat Arizona in.
Het eerste plaatsje waar we langskwamen was Lupton, hier staat  de Teepee trading Post, een stateline general store en nog andere, ook verlaten gebouwen die worden uitgebaat door Indianen. Je kunt hier ook mooie potten of sieraden kopen.

Vandaaruit kwamen we in het Plaatsje Houck waar Fort Courage staat, een verlaten en vervallen gebouw uit 1960. Dit is een replica van de toenmalige populaire tv show F Troop. Het is te koop als iemand interesse heeft.

En net voor Holbrook ligt het Petrified Forest National Park, maar gezien de beperkte tijd hebben we deze niet bezocht.

En toen kwamen we aan in Holbrook bij ons hotel, we hebben echt gecontroleerd of we wel goed zaten want na allemaal fijne luxe hotels (ja ik weet het we zijn verwend), kwamen we aan in een doorreis hotel zoals wij dat noemen, oud en erg gedateerd.
Maar het bed was goed en we hebben prima geslapen.

Het merendeel van de foto’s staat op onze spiegelreflex camera maar hier een aantal foto’s die gemaakt zijn met de IPhone.

We vertrekken nu van Holbrook naar Williams.

AA2DBF37-1E9F-4DF8-AB47-FD8A2BC0AC578B44C94F-E68A-4B33-8328-19D315998461E2EDAD38-E7D1-4CA8-82A8-61C36A52E929CCB4A923-B6D6-494A-86FD-DC8EC669757B

AECD27F9-A5B3-48A6-BDF2-64757273B9F5