Route 66, dag 1 van Amsterdam naar Chicago

9 augustus 2022 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Dinsdag 9 augustus begon onze reis dan eindelijk. Na een overnachting in het Steigenberger hotel in Amsterdam werden we met de shuttlebus naar Schiphol gebracht. Door alle verhalen over lange wachttijden waren we al om 7.15 uur op Schiphol terwijl onze vlucht pas om 11 uur zou vertrekken. Gelukkig viel alles mee en waren we in 1,15 uur door alle controles heen.

Na een vlucht van 8,5 uur arriveren we in Chicago, ook hier valt het qua wachttijden mee en zijn we binnen 30 minuten door de douane, op naar de car rental. Dit had iets meer voeten in aarde, de 1e auto werd afgekeurd op zijn geur, de 2e gaf een oliemelding, de 3e had geen navigatie en de 4e auto was eindelijk naar Marc zijn zin, een Ford Expedition.

Toen naar ons hotel, The Whitehall Chicago, na een hartelijke ontvangst de koffers naar onze kamer gebracht, het hotel en de kamers zijn wat gedateerd maar schoon en ruim. En daarna eindelijk iets lekkers eten na dat vieze vliegtuig eten en wat bleek, er zit een sushi restaurant in ons hotel, we hebben ervan genoten.

Daarna nog een wandeling door Chicago en na het typen van deze blog ga ik slapen. Het is in Chicago nu 20.27 uur, 7 uur vroeger als in Nederland maar aangezien we de 9e al om 6 uur op waren gaat nu het licht uit.

Bij het vliegtuig voor vertrek naar ChicagoFord Expedition opgehaald op Chicago AirportKoto sushi restaurantKoto sushi restaurant ChicagoHotelkamer The Whitehall ChicagoMagnificent Mile ChicagoMagnificent Mile ChicagoMagnificent Mile ChicagoMagnificent Mile ChicagoMagnificent Mile Chicago

1. Petra de Gier:
    10 augustus 2022
    Gelukkig allemaal vlot gegaan in Schiphol 👍🏻. En al zo’n mooie foto’s van Chicago 🤩, lekker genieten daar!!
  2. Claudia:
    10 augustus 2022
    Wat gaaf weer. Begint al goed sushi, hihi.
    Leuk dat we weer meemogen op jullie reis
  3. Mascha:
    Gevonden!😉
    Fijne reis!
    Mooi hoor! xx
  4. Moniek:
    10 augustus 2022
    Lullig auto Marc! Wanneer kom je mij halen voor een rondje 😉. Maar super mooie foto's en heerlijke sushi! Wij gaan jullie volgen.
  5. Margo:
    10 augustus 2022
    Wat leuk dat we weer ‘met’ jullie op reis mogen. Wij genieten met jullie mee 😘