Het is weer voorbij

4 januari 2023 - Chaam, Nederland

Woensdag 4 januari 2023, de dag dat we weer naar huis vliegen. Omdat we pas om 17.55 uur zouden vliegen hadden we de taxi om 14.00 uur gereserveerd.

Dus in de ochtend hadden we nog tijd om rustig te ontbijten, koffers te pakken en naar de Empire State Building te wandelen voor een bezoek.
Kom je ooit in New York dan is dit qua uitzichten echt de moeite waard. Wij hebben ervan genoten ❤️. In New York wordt je bij alle grote attracties zoals het Vrijheidsbeeld, Top of the Rock en de Empire State grondig gecontroleerd. Je tas gaat door de scan en jij ook, net als op het vliegveld. Dit kost steeds veel tijd maar geeft ook wel een veilig gevoel.

Na het bezoek aan de Empire State hadden we nog tijd om te lunchen bij een restaurant waar we 3 jaar geleden ook waren geweest. En ik moet zeggen het was nog net zo lekker als toen 😋.

Daarna op ons gemak teruggelopen naar ons hotel en gewacht op de taxi. Klokslag 14.00 uur stappen we in de taxi en om 15.00 uur waren we op JFK. Het inchecken, bagage drop en douane gingen gelukkig redelijk vlot.

Op het vliegveld nog wat te snoepen ingeslagen omdat we het vliegtuig eten verschrikkelijk vinden, en door naar de gate.
Gelukkig hebben we in het vliegtuig een beetje kunnen doezelen en met 6,5 uur landen we op donderdag 5 januari op Schiphol. Ook hier ging de douane lekker vlot en kwamen onze koffers snel op de lopende band waardoor we om 7.43 uur de Intercity Direct konden nemen naar Breda en aansluitend om 8.53 uur de bus naar Chaam en om klokslag 9.30 uur waren we thuis.

Hoezeer we ook altijd genieten van onze vakantie we zijn altijd blij om weer thuis te zijn.
En wat we het meeste missen als we in Amerika zijn is het brood, dat is daar alleen geroosterd te eten. Dus om 9.45 uur stond ik bij de bakker binnen voor een lekker vers brood en wat heb ik ervan genoten!

Ondertussen zijn de koffers uitgepakt, de eerste was staat aan, de Albert Heijn komt om 12 uur de boodschappen bezorgen en dan gaan we vanmiddag Django ophalen in Weert.
Hij mocht weer komen logeren bij de fokker waar hij vandaan komt, waar wij altijd erg blij mee zijn, want hij heeft het daar altijd enorm naar zijn zin. Als hij thuiskomt slaapt hij altijd de eerste 3 dagen, zo moe is hij dan van al het spelen 😬.

En dan nog genieten van een paar vrije dagen en dan kunnen we weer aan het werk en daarna op naar de volgende vakantie 😉

1. Moniek:
    5 januari 2023
    Welkom thuis! Sibbe en ik hebben jullie opgewacht 😉 fijn dat jullie zo hebben genoten!